מתגלגלים מהשטח – סדנא בנושא עליה שנכשלה

מתגלגלים מהשטח

סדרה של סדנאות שטח חד יומיות.
מטרת הסדנאות היא להעצים את חווית הטיול.
איך ? נלמד כלים ונתנסה בטכניקות שיגרמו לנו להיות מטיילים יותר נהנים,
כל יום יוקדש לנושא אחד ממגוון תחומים : תקלות, שדאות, ניווט, נהיגה ועוד.
הסדנא מכוונת להתנסויות מעשיות, בנויה כיום חוויתי בשטח עם קטעי תאוריה מסביב לפינג'ן קפה.
התכנים נלקחו מהדרכות מחלצים ונועדו להעשיר את הידע ולתת כלים להתמודדות עצמית עם סיטואציות שכיחות בשטח.

Safety first

במסגרת הסדנא אתגרנו את מעטפת הביצועים של הנהגים כך שיקל עליהם לקבל החלטה מושכלת לגבי התמודדות לבד או קריאה לסיוע בעת הצורך, הסדנא נערכה בפיקוח צמוד כאשר על כל ניסיון משגיחים לפחות משתי זויות, יש לקרוא ולצפות בחומרים תוך הבנת ההקשר.

וכמו תמיד, עדיף להשאר בצד הבטוח – אם לא יודעים, לא עושים.

עליה שנכשלה – תרחיש הנהיגה המסוכן ביותר והגורם מספר 1 לחילוץ רכבים משיפוע צד או התהפכות.
היום הוקדש ללימוד והתנסות בטכניקות שיעזרו לנו לחזור בבטחה על 4 גלגלים לכביש.

חייבים 4X4? רברס מראות או בהטיית ראש? נועלים דיפרנציאל מרכזי? לאיזה הילוך משלבים? מתי? האם להשתמש בבלם עזר? מה עם מערכות בקרת ירידה? מצלמת רברס? תחום העברה גבוה או נמוך? נעילת גלגלים? מה התגובות חירום?

אנחנו כאן כדי ללמוד, להתנסות, להבין, לראות בעיניים ולהרגיש בידיים.

ההישג הנדרש להיום – להגיע למצב שכל אחד מהנהגים המתרגלים יבין וידע לבצע באופן אוטומטי ורהוט תרגולת עליה שנכשלה.

פתחנו יום משופע בקפה בהסבר על חשיבות הקניית טכניקה נכונה ותרגול מוקדם של אחד מתרחישי הנהיגה המלחיצים – עליה שנכשלה.

כדי לגשת לנושא פתחנו בהבנה לעומק של המתרחש ברכב, על גבי הקרקע ואצל הנהג בזמן ניסיון טיפוס – משלב ההכנות ועד להפסקת התקדמות.

משם נגשנו לסט הפעולות הנדרש לביצוע מידי, תהליך קבלת ההחלטות, המשך תנועה מבוקרת ותגובות חירום.

עד כאן קפה ראשון ושני, הסברים והדגמות.

יוצאים לחימום רברסים לכיוון איזור התרגול ומתחילים לעבוד על העליה לפי תור, מתחילים לאט ופשוט.

לאחר כל סבב יושבים לצפות בהקלטות מזוויות שונות על מנת לחבר את תחושות הנהג לביצוע בפועל ולתכנן נקודות לשימור ושיפור. יוצאים לסבב נוסף ברמת קושי עולה – יותר התקלות, יותר דרך, פחות הכוונה. חוזרים לתחקר עם המצלמות וחוזר חלילה.

בסיומו של יום הנהגים הרגישו בטוחים לסגת באופן מבוקר מעליה שבתחילת היום לא כולם היו משוכנעים שהיא בכלל ברת טיפוס, העשרנו את הידע בצד הטכני והתפעולי של מערכות ההינע והבילום וכמובן – שמרנו על רמת הקפאין בגוף.